HEBAHAN

SEMUA KETUA PEMBANTU TADBIR & PEMBANTU TADBIR LANTIKAN SURUHANJAYA PERKHIDMATAN PENDIDIKAN (SPP) DIALU-ALUKAN MENJADI AHLI KEPTAN. DAFTAR SEKARANG! SILA HUBUNGI PENGERUSI CAWANGAN ATAU SETIAUSAHA CAWANGAN BAGI MENDAPATKAN PENERANGAN BERKAITAN KEPTAN DAN MENDAFTAR. *** KEPTAN CAWANGAN SEDANG MENGEMASKINI MAKLUMAT TERKINI AHLI CAWANGAN. SEGALA KESULITAN AMAT DIKESALI. *** SEMUA AHLI KEPTAN CAWANGAN TEMERLOH DIPOHON MENGISI "BORANG KEMASKINI MAKLUMAT AHLI" YANG BOLEH DIAKSES DI DASHBOARD BLOGSPOT KEPTAN CAWANGAN SEKIRANYA BERLAKU PERUBAHAN TEMPAT BERTUGAS SEMASA ATAU MAKLUMAT PERIBADI SUPAYA MAKLUMAT TUAN/PUAN DAPAT DIKEMASKINI DARI SEMASA KE SEMASA

27 Feb 2018

HEBAHAN: INSURANS KELOMPOK


HEBAHAN

  • SKIM TAKAFUL KELOMPOK UNTUK AHLI & BAKAL AHLI KEPTAN



BERITA BAIK UNTUK AHLI KEPTAN SEMENANJUNG MALAYSIA DAN BAKAL AHLI KEPTAN!!!

KEPTAN Semenanjung Malaysia telah diberi taklimat oleh Pengurus Agensi Kumpulan  Takaful Ikhlas Bhd - Tuan Sohibul Fazilah Khozali berkaitan dengan Skim Pelan Takaful Berkumpulan. Pelan Takaful ini terbuka kepada Warga KEPTAN sudah pasti tidak wajar dilepaskan!!!

KEPTAN Semenanjung Malaysia bersetuju bekerjasama dengan TAKAFUL IKHLAS BERHAD demi menjaga kebajikan Ahli KEPTAN. KEPTAN dan Ahli secara individu yang mencarum serendah RM10 sebulan (melalui potongan gaji) akan diberi sijil khas bagi mendapat manfaat perlindungan seperti berikut:-
.
.
Jika sumbangan bulanan serendah RM10 (tidak terhad RM10, sila rujuk jadual), manfaat yang disediakan seperti berikut :
.
.
Manfaat Kematian Biasa/Penyakit
✅RM15,000
.
.
Kematian Kemalangan
✅RM30,000 
.
.
Keilatan kekal Menyeluruh Akibat Sakit
✅RM15,000 @ Kemalangan RM30,000
.
.
Keilatan Separa Kekal
✅RM15,000
.
.
Perbelanjaan serta merta kes kematian 
✅RM1000 (Ahli)
✅RM1000 (Pasangan)
✅RM500 (Anak)
.
.
Rawatan penyakit kritikal
✅RM15,000
.
.
Simpanan sebanyak 29.55% akan dibayar kepada pencarum setelah berumur 60 tahun ataupun telah memohon berhenti mencarum.
.
.
Dimaklumkan juga Pelan Takaful ini tidak dibuka kepada individu. Hanya Pelan Berkelompok/Berkumpulan sahaja dan KEPTAN terpilih dalam pelan ini untuk rakan kerjasama produk takaful. Borang permohonan hendaklah melalui Ibu Pejabat Keptan Pusat.
.
.
Pelaksanaan Skim Takaful Berkumpulan ini memerlukan seramai 1K peserta. Lagi ramai lagi bagus. Walau bagaimanapun untuk peringkat permulaan selepas perbincangan antara EXCO KEPTAN dengan Pengurus Produk Takaful Ikhlas, kita memerlukan sekurang-kurangnya 300 peserta dari kalangan ahli KEPTAN. Kempen penyertaan ini turut dibuka kepada pasangan dan anak-anak Ahli KEPTAN dengan syarat Ahli mesti menjadi peserta skim ini.
.
.
Taklimat Berkaitan Pelan Takaful Ikhlas telah diberikan kepada EXCO & Pengerusi Perhubungan Negeri KEPTAN Semenanjung Malaysia oleh Pengurus Produk Takaful Ikhlas. Taklimat Produk ini juga akan dibuat melalui roadshow Takaful Ikhlas bersama KEPTAN Negeri. 
.
.
Sila berhubung dengan EXCO/Pengerusi Perhubungan Negeri/Pengerusi Cawangan KEPTAN untuk mendapatkan Borang Takaful Ikhlas - KEPTAN dan Borang Potongan Gaji Jabatan Akauntan Negara Malaysia (JANM)
.
.
Sila pm alamat emel atau no whatsapp untuk penghantaran borang.
.
.
Dokumen yang diperlukan untuk penyertaan produk ini ialah sesalinan k/p dan borang takaful serta borang potongan gaji yang Takaful Ikhlas sediakan. Tidak diperlukan slip gaji hanya no gaji diperlukan.
.
.
Setelah MOU antara KEPTAN Semenanjung Malaysia ditandatangi dan Sijil Induk kepada KEPTAN diluluskan maka proses permohonan mencarum lebih mudah. Hanya beri maklumat nama penuh, no ic dan no gaji kepada Ibu Pejabat KEPTAN. Setiap peserta akan diberi Sijil Individu. Untuk maklumat lanjut boleh juga berhubung dengan  En Sohibul (012-3796921) atau Pn Diana (012-3229132) atau wasap.my/60147123747 (sertakan nama penuh, alamat tempat bertugas dan emel)

Sekian, wassalam.

AHMAD SABRI BIN ZAKARIA
Penolong Setiausaha Agung
Merangkap Pengerusi Multimedia
KEPTAN Semenanjung Malaysia
D/A Bahagian Perolehan dan Pengurusan Aset
Kementerian Pendidikan Malaysia
Aras 5, Blok E2, Kompleks E
Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan
62604 PUTRAJAYA
Tel: 03-88849259
Emel: sabri.keptan@gmail.com

Alamat Ibu Pejabat:
KESATUAN PEMBANTU TADBIR (PENDIDIKAN) SEMENANJUNG MALAYSIA
No. 21-4-2, Jalan 3/50, Blok 2, Diamond Square
53300 KUALA LUMPUR
Emel: keptanpusat@gmail.com
Tel: 03-40227031        Faks: 03-40227032

No comments:

Post a Comment